Kegelovy cviky představují formu cvičení, kterou lze zpevnit a procvičit svaly, které se nacházejí v oblasti močové trubice, pochvy a konečníku (tzv. svaly pánevního dna). Cviky jsou pojmenované podle amerického gynekologa Arnolda Kegela, který je vyvinul v roce 1948.

Kdo vlastně tyto cviky pro vagínu vymyslel?

Arnold Henry Kegel byl americký gynekolog, který se během své dlouholeté praxe setkal se ženami s rozličnými problémy, které se v tehdejší době řešily striktně chirurgicky. Nejčastěji se jednalo o prolapsy pochvy, problémy s inkontinencí po porodech a ochablými svaly v oblasti pánve. Tyto události jej vedly k uveřejnění metody cvičení vedoucí k posílení pánevního dna.

U žen toto posilování může vést ke snadnějšímu dosažení orgasmu a zvýšené vzrušivosti. U mužů lze dosáhnout oddálení erekce nebo větší intenzity erekce.

Jak se dá cvičit výdrž v sexu?

Cviky se provádějí zatínáním svalstva pánevního dna, jako když pomocí svalů chcete zadržet proud moči a jejich následné uvolnění. Kegelovy cviky je možné nacvičovat přímo při močení nebo i mimo něj.

Velice důležité je cviky provádět pravidelně, nejlépe alespoň třikrát denně v intervalu třiceti až čtyřiceti stahů a povolení. Nejprve začínáme s krátkými stahy, postupně zvyšujeme jejich délku až na deset sekund. Důležité je nezatínat jiné svaly a nezadržovat při cvičení dech.

Další možností pro cvičení svalů pánevního dna pomocí Kegelových cviků patří tzv. venušiny kuličky.

Přínosy Kegelových cviků pro ženy:

  • zpevnění ochablých svalů pánevního dna po porodu – v průběhu šestinedělí slouží cvičení rovněž jako prevence inkontinence, dále poslouží proti prolapsu pochvy, dělohy a pánevních svalů,
  • léčba inkontinence – lze snadno léčit díky posílení svalů pánevního dna,
  • prevence proti hemeroidům,
  • zúžení široké pochvy – styk je díky tomu intenzivnější a těsnější, také orgasmus může být výrazně intenzivnější,
  • zkvalitnění sexuálního života.

Přínosy Kegelových cviků pro muže:

  • oddálení ejakulace – mizí obavy z předčasné ejakulace,
  • pozitivní vliv na mužskou sexuální kondici a výdrž,
  • podpora erekce – pokud jsou zdvihací svaly správně posíleny, penis stojí pevněji, díky cvičení je pánevní dno muže lépe prokrveno,
  • prevence erektilní dysfunkce,
  • rehabilitace po operaci prostaty – cvičení pánevního svalstva napomáhá regeneraci a urychluje návrat do sexuálního života,
  • léčba inkontinence.
5.0
01